Отпуска...

...по майчинство! Това е оксиморон, защото:
1) отпуска означава почивка
2) майчинство означава яко работа, 24/7, само че без (парично) възнаграждение.

Но идеята за отпуската по майчинство като почивка е широка разпространена, особено сред мъжката част на човечеството. Един колега се смееше, като излизах по майчинство с Ноеми (заради големия брой бременни в работата), позовавайки се на лозунга на КитКат: "Have a baby, have a break!".

Но поводът днес е друг: официално ми изтича отпуската по майчинство, днес щеше да ми е първият работен ден, ако не бях взела допълнително.

Общо 16 седмици, 4 до 6 преди термина и поне 10 след раждането. Толкова те се полага, за да си починеш и подготвиш, както и да се възстановиш, да опознаеш отрочето и да свикнеш с новото си аз. Но цялата система се върти около този факт, например:
- яслите приемат деца от 10 седмична възраст
- до 9 месечна възраст майката има право на 1/4 от работното си време, за да кърми бебето или да се дой, за да може да носи в яслата
- работата на непълно работно време (тук е по-скоро седмица) е нещо нормално, не само за родители.

Познавам майки, които нямаха търпение да се върнат на работа след 16 седмици, както и други, на които им се ревеше само при мисълта за връщане дори и след сериозно удължаване. Ноеми тръгна на ясла малко преди да стане на 5 месеца. Тогава си мислех, че 6 би било отлично - минимилното препоръчително кърмене е факт, бебето е по-голяма, а на теб ти е вече дошло време за разговори, различни от памперси, екскременти и чудеса. Та Данаил ще си има своите 6 месеца с мене, въпреки че този път имах моменти, когато копнеех да съм на работа.

А сега къде съм? Най-странното е, че общо взето последните две седмици започвам да се радвам на времето в "отпуска". Сякаш свикнах с идеята и намерих начин да си набавям малко разнообразие и за мен, което ми позволява да се радвам на мъниците през останалото време. А и се постопли, дните станаха по-дълги (в 6 часа е още общо взето светло!) и слънцето ни радва по-често с присъствието си. Ураааааа!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Мартенички

Торта-заек за рожден ден

Мартеници 2: гайтан и усукан конец